Managing Director Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij
Daan Peters staat bekend als een hands-on verbinder. Met zijn jarenlange ervaring bij de Loterijen kent hij de organisatie én Stichting DOEN door en door. Daan begon zijn carrière in 1993 als beller in het telefoonteam en groeide dankzij zijn passie voor marketing en lotverkoop uit tot hoofd van de afdelingen Marketing en Televisie & Events bij zowel de Postcode Loterij als de VriendenLoterij. Op 1 juni 2018 maakt hij de sprong naar managing director van Goede Doelen Loterijen. Hier leidt hij de afdelingen Televisie & Events, Ledenservice, Communicatie en Concept Center, evenals Beethoven200 (huisvesting), de ambassadeurs en winnaarsbegeleiding.
CEO Dopper
Virginia Yanquilevich is een visionaire leider, vastberaden om wereldwijd een positieve sociale impact te realiseren. Haar passie, ambitie en scherp zakelijk inzicht hebben gezorgd voor ingrijpende veranderingen op het gebied van duurzaamheid en sociaal ondernemerschap.
Medeoprichter Stichting Sarban de Toekomst
Rabia Alizadah is medeoprichtster van Stichting Sarban de Toekomst en Sarban Afghaans Restaurants en Silk Road Restaurants. Ze bieden kansen aan vluchtelingen met een afstand tot de arbeidsmarkt zodat zij zelfredzaam worden waarbij participatie en ontplooiing voor vluchtelingen in de horeca centraal staat, van werknemer tot restauranthouder. Tevens staat de ontwikkeling van de persoonlijke en theoretische vaardigheden daarbij centraal. Rabia heeft een achtergrond in rechten en werkt vanuit de overtuiging dat iedereen kansen verdient om zich te ontwikkelen.
Directeur-bestuurder MVO Nederland
Ankie van Wersch heeft een achtergrond als impact ondernemer en is sinds juli 2024 directeur-bestuurder van MVO Nederland. Haar expertise ligt vooral in de rol van ondernemerschap en leiderschap in de duurzame transitie. Denk daarbij aan thema’s zoals circulariteit en biodiversiteit, onderdeel van de Nieuwe Economie Index (NEx) van MVO Nederland.
Co-founder de Vegetarische Slager en Those Vegan Cowboys
Niko Koffeman is copywriter en co-founder van de Vegetarische Slager en van Those Vegan Cowboys. En pleitbezorger van de ontwikkeling van duurzame producten die de wereld een ander aanzien kunnen geven. Hij is founding father van de Partij voor de Dieren en is fractievoorzitter van die partij in de Eerste Kamer. Daarnaast is hij voorzitter van de Nicolaas G Pierson Foundation, het wetenschappelijk bureau van de Partij voor de Dieren en impact investor in de teelt van Nederlandse thee en de ontwikkeling van zuivelvrije kaasproducten.
Ondernemers met een duurzaam of sociaal product of dienst voor consumenten, die in de startup- of scale-up fase zitten. Bekijk alle Criteria in de Uitleg van de Challenge.
Duurzaam betekent dat je product of dienst goed is voor het milieu, bijvoorbeeld door hernieuwbare materialen te gebruiken, te recyclen, of energie te besparen.
Dit zijn producten of diensten die helpen bij sociale gelijkheid, goede arbeidsomstandigheden, of gemeenschappen ondersteunen.
Hoe meer positieve impact je maakt of wil maken, hoe beter, maar je kunt ook meedoen als je product of dienst alleen duurzaam of alleen sociaal is.
Na 3 december 2024, als de aanmelding sluit, kiest de organisatie 20 finalisten: de Top 20. Op 27 januari wordt deze Top 20 geïnterviewd door Stichting DOEN en beoordeeld door de Jury. Op 13 februari 2025 worden tijdens de Product Fair de 5 winnaars bekendgemaakt.
Deelname is gratis.
Gefeliciteerd! Je hoort dit uiterlijk op 21 januari. Je wordt dan uitgenodigd voor een online selectiegesprek op 27 januari en voor de fysieke Product Fair op 13 februari 2025 in Amsterdam. Bovendien maak je kans om een van de vijf winnaars van €100.000,- te worden.
Dit is een speciaal evenement in Amsterdam waar je je product kunt laten zien aan de juryleden, inkopers en andere relevante mensen uit de retailwereld. Aan het eind van de Product Fair worden de vijf winnaars bekendgemaakt.
Ja, dat mag, zolang je product of dienst voldoet aan de Fair Future Challenge. En zolang je bedrijf sinds 16 oktober 2023 géén financiering ontvangen heeft van, en géén lopende contractrelatie (anders dan als leverancier) heeft met Stichting DOEN, DOEN Participaties, VriendenLoterijFonds, Postcode Loterij Buurtfonds, de Nationale Postcode Loterij en/of de VriendenLoterij.
Nee, de €100.000 mag je vrij besteden om je bedrijf verder te laten groeien.
Nee, ook als je niet wint, kan Stichting DOEN jouw inzending bekijken en je mogelijk verder ondersteunen.
Via het online aanmeldformulier op deze website. Ga hier naar het aanmeldformulier. Zorg dat je dit doet vóór 3 december 2024 om 17:00 uur. Let op: de aanmelding bestaat uit twee rondes: als je aan de Criteria-check in Ronde 1 voldoet, is je aanmelding pas compleet als je ook het formulier van Ronde 2 compleet hebt ingevuld.
Stichting DOEN is het fonds van de Postcode Loterij en VriendenLoterij en financiert vernieuwende initiatieven van duurzame, sociale en creatieve voorlopers en geeft deze een vliegende start. Zo kunnen zij anderen inspireren en laten zien dat verandering mogelijk is. Stichting DOEN verleent financiële steun (subsidies, leningen en investeringskapitaaal), verbindt de voorlopers die zij steunt en biedt hen een communicatieplatform voor een relevant publiek. Bezoek www.doen.nl voor meer informatie.
Impact Hub Amsterdam, partner van de Fair Future Challenge, begeleidt bedrijven bij het ontwikkelen van duurzame innovaties. Ze helpen grote en kleine organisaties met het verduurzamen van producten, processen en bedrijfsmodellen via open innovatie, gerichte programma’s en een wereldwijd netwerk van start-ups en experts. Impact Hub Amsterdam zet zich in om de Fair Future Challenge mede vorm te geven en de beste deelnemers te vinden.
Bij deelname aan de Fair Future Challenge moet je een account aanmaken bij Starthubs omdat dit platform ons helpt om het proces efficiënt te organiseren. Met een account kun je eenvoudig je inzending indienen en je voortgang bijhouden. Bovendien zorgt het ervoor dat jouw gegevens veilig worden opgeslagen en beheerd, en dat je updates en belangrijke informatie rondom de challenge ontvangt.
Heb je vragen over deze challenge die je niet in de FAQ hebt kunnen terugvinden? Vul dan het formulier in, dan komen we snel bij je terug! Voor overige vragen die niet gerelateerd zijn aan deze challenge verwijzen we je naar de website van Stichting DOEN.
Mediakit
Wil je de challenge delen op jouw kanalen? Maak dan gebruik van ons tekst- en beeldmateriaal.